donderdag 6 januari 2011

Handige SEO extensies voor Chrome

Ikzelf gebruik de Google Chrome webbrowser voor bijna al mijn internet activiteiten, behalve voor FireBug daar gebruik ik toch nog Firefox voor. Deze is wel beschikbaar in Chrome, maar in Firefox werkt deze net wat beter.... eigenlijk veel beter.

Voor browsen is voor mij Chrome toch echt de winnaar. De browser is veel sneller (snelste browser op dit moment, samen met Opera) dan bijvoorbeeld Internet Explorer en de gescheiden processen per tab maakt het ook handig om door te surfen mocht een site crashen.  

Chrome heeft ook een uitgebreide extensie bibliotheek, de Chrome Extensions Gallery. Er zijn ook een aantal extensies die handig zijn bij het evalueren van een website voor zoekmachine optimalisatie doeleinden. Hier een aantal extensies die ik in mijn browser heb geinstalleerd: 

Awesome Screenshot
Maakt een screenschot van een webpagina, ook als deze heeeeel lang is. Ook kun je croppen, tekst toevoegen en andere dingen. 

SEO Site Tools
Zeer handige extensie als je snel (seo) informatie wilt van een bepaalde website.

Chrome SEO
Nog een SEO extensie met net wat andere informatie dan SEO Site tools.

Site GEO IP Locator
Geeft de locatie van de server waar de site op staat weer in een kaartje.

SitezMeter
Geeft PageRank, Compete en Alexa traffic weer.

De extensies kun je hier vinden: https://chrome.google.com/extensions

Weet je nog andere extensies, laat dan gerust een bericht achter!

Happy Chroming!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten